بهترین روش خرید سنسور خازنی

admin
18 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بهترین روش خرید سنسور خازنی

سنسورهای خازنی، از جمله حسگرهایی می‌باشند که جهت شناسایی و تشخیص اجسام فلزی و غیرفلزی (مایع، پلاستیک، مواد چوبی و غیره) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سنسورها،  دارای یک کلید انتخاب خروجی معمولاً باز یا بسته بوده و در محدوده ولتاژ وسیعی، ۲۰-۲۵۰ ولت AC/DC یا ۲۰-۲۵۰ VAC کار می‌کنند.

با توجه به طیف وسیع کاربرد این سنسورها در صنایع مختلف، توزیع و عرضه آن به روش‌های مختلفی  صورت می‌گیرد و بر همین اساس به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت انتخاب بهترین روش خرید سنسور خازنی، حتما خریدهای آنلاین را مدنظر  قرار دهید. چرا که در خرید آنلاین، با فراهم شدن امکان مقایسه سنسورهای مختلف از نظر کیفیت و قیمت، می‌توانید با اطمینان خاطری کامل نسبت به خرید سنسور خازنی متناسب با نیاز خود، اقدام بفرمایید.

سنسورهای خازنی چه چیزی را تشخیص می دهند؟

به طور کلی، این حسگرها، هم اجسام فلزی و هم غیرفلزی را تشخیص داده و می‌توانند حتی مواد عایقی همچون چوب یا پلاستیک را نیز احساس نمایند. لازم به ذکر است که کاربرد سنسورهای خازنی بسیار وسیع بوده که به نمونه ای از آن می‌توان به کاربرد این سنسورها جهت  تشخیص و اندازه گیری مجاورت یک جسم، فشار، موقعیت و جابجایی، نیرو، رطوبت، سطح سیال و شتاب اشاره نمود.  

دقت سنسورهای خازنی به چه میزان است؟

خوب است بدانید که سنسورهای خازنی را می‌توان دقیق‌ترین فناوری سنجش الکتریکی موجود در بازار به شمار آورد. این سنسورها،  تشخیص هر گونه اهداف رسانا و …  را امکان پذیر ساخته و بسته به اندازه سنسور،  برای محدوده های اندازه گیری کوتاه -۱۰ میکرومتر تا ۴ میلی متر، بهینه می‌باشند.

لازم به توضیح است که سنسورهای خازنی نسبت به سایر سنسورهای تشخیص، از حساسیت بیشتری برخوردار می ‌باشند که به نمونه‌ای از آن می‌توان به حساس بودن این سنسورها به تغییرات شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و غیره اشاره نمود. دلیل حساسیت این سنسورها نسبت به دما به این دلیل است که ساختار سنسور خازنی  به گونه ای طراحی شده است که با افزایش دمای محیط، فاصله بین دو الکترود افزایش یافته و در نتیجه ظرفیت خازنی کمتر می شود و بنابراین در مقادیر دمایی پایین تر، سنسور حساسیت بالایی را نشان می‌دهد.

خرید سنسور خازنی

مزایا و نحوه کار سنسور خازنی

سنسور خازنی برای سیستم های کوچک مفید بوده و از پاسخ فرکانسی خوبی برخوردار می‌باشد.  همچنین این سنسورها به قدرت و نیروی کمی جهت کارکردن نیاز دارند و اثر بارگذاری به دلیل امپدانس ورودی بالا ، در آن‌ها کمتر است. لازم به ذکر است که سنسورهای خازنی شامل یک نوسانگر فرکانس بالا همراه با یک سطح حسگر است که توسط دو الکترود فلزی تشکیل شده است.

با دور شدن جسم از حسگر، دامنه نوسانگر کاهش می یابد و حسگر به حالت اولیه خود برمی گردد. این سنسورها بر اساس این اصل ساده کار می کنند که ظرفیت دو عنصر رسانا به فاصله بین آنها بستگی دارد. در این سنسورها، یک ولتاژ متناوب به عناصر اعمال می شود که جریان الکتریکی متناوب تولید می کند و  چون سنسورهای خازنی از سیگنال متناوب استفاده می کنند، به این معنی است که ذاتا دیجیتال می‌باشند.

یک سنسور خازنی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

خوب است بدانید که یک سنسور خازنی جهت سنجش و اندازه‌گیری ابعاد موقعیت مورد نظر،  به سه جزء اساسی نیاز دارد:

  • یک کاوشگر که از تغییرات در ظرفیت برای حس کردن تغییرات فاصله تا هدف استفاده می‌کند؛
  • الکترونیک محرک برای تبدیل این تغییرات در خازن به تغییرات ولتاژ،
  • و  دستگاهی برای نشان دادن و/یا ثبت تغییر ولتاژ حاصل.
خرید سنسور خازنی

مرکز خرید سنسور خازنی

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم جهت تمایل به خرید سنسور خازنی ، به ثبت سفارش خود در وب سایت سنسور پارس پرداخته و اطمینان داشته باشید که تنها با یک بار خرید از این مجموعه، از مشتریان ثابت مجموعه سنسور پارس خواهید شد، چرا که این مجموعه همواره جهت تحقق رسالت خود مبنی بر برآورده سازی انتظارات مشتری گام برداشته و در این مسیر همواره در تلاش است. بنابراین با اطمینان خاطری کامل از کیفیت و قیمت مناسب محصول، فرایند خرید سنسور خازنی مورد نیاز خود را تکمیل نمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.