بهترین روش خرید سنسور دما آتونیکس

admin
1 اسفند, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بهترین روش خرید سنسور دما آتونیکس

در میان انواع سنسورهای موجود در بازار، سنسورهای دما از رایج ترین و پرکاربردترین سنسورهای بازار بوده و به دلیل استقبال بسیار بالا از این سنسور، تولید آن از سوی برندهای مختلفی صورت می‌گیرد. بنابراین آنچه که در این میان، بسیار مهم است تهیه و خرید این سنسورها از مراکز توزیع شناخته شده و برندهای معتبر همچون خرید سنسور دما آتونیکس سنسورپارس می‌باشد.

انواع رایج سنسور دما

ترمیستورها، دماسنج های مقاومتی پلاتین (PRT) و ترموکوپل ها، ابزار انتخابی برای اکثر کاربردهای اندازه گیری دما به شمار می‌آیند. هر کدام از این سنسورها، از ویژگی ها و محدودیت های خاصی برخوردار می‌باشند.  این سنسورها، به طور معمول، قابل اعتماد بوده و سال ها می‌توانند بدون مشکل ، خدمات مورد نظر کاربر را ارائه دهند. با این حال، نحوه نگهداری از این سنسورها، بر دقت و عمر مفید آنها تأثیر زیادی دارد و در همین راستا، آنچه که حائز اهمیت می‌باشد، مدیریت و استفاده صحیح از این سنسورها می‌باشد.  برای انجام این کار، باید بدانید که هر یک از این سنسورها، چگونه کار می کنند و محدودیت های آنها چیست.

ترمیستورها

ترمیستورها، از قوی ترین سنسورهای دما به شمار می‌آیند. این حسگرها، از یک دستگاه حالت جامد ساخته شده‌اند که مانند یک مقاومت متغیر عمل می‌کند. با تغییر دما، مقاومت آن نیز تغییر می کند. این سنسورها از حساسیت و دقت بالایی برخوردار بوده و  دارای طیف گسترده ای از مقادیر مقاومت می‌باشند.

ترمیستورها ویژگی‌های رانش طولانی‌مدت عالی دارند و به شوک حساس نیستند، و همچنین از سایر محدودیت‌هایی که انواع دیگر سنسورهای دما ممکن است داشته باشند، مستثنی می‌باشند. این سنسورها، از آنجایی که به ضربه حساس نمی‌باشند، کالیبراسیون آنها معمولاً تحت تأثیر لرزش جزئی، ضربه خوردن یا افتادن قرار نمی گیرد. با این حال، محدوده دمایی آنها معمولاً به ۱۰۰ درجه سانتیگراد محدود می‌شود.

خرید سنسور دما آتونیکس

PRT

PRT ها، را  به دلیل گستره دمایی گسترده و دقت بالا، می‌توان  همه کاره‌ترین سنسور دما به شمار آورد. اکثر این سنسورها، جهت سنجش دماهایی در طیف ۱۹۶- تا ۴۲۰+ سانتیگراد،  قابل استفاده می‌باشند. در برخی از انواع این سنسور، توانایی سنجش دما تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد یا حتی بالاتر نیز می رسد. البته این قابلیت بستگی به مشخصات هر مدل و کالیبراسیون مربوط به آنها دارد.

لازم به توضیح است که اگرچه PRT ها، بسیار دقیق بوده و محدوده دمایی وسیعی را پوشش می دهند، با این حال، محدودیت هایی نیز دارند. در این سنسورها، برخلاف ترمیستورها، اگر سیم پلاتینیوم آلوده، در معرض ارتعاش، ضربه زدن یا افتادن باشد، PRT ها در معرض تغییر در کالیبراسیون قرار می‌گیرند. تغییرات در کالیبراسیون از طریق این فرآیندها، تجمعی است. بنابراین، هنگام استفاده از PRT ها باید دقت زیادی به خرج داد.

ترموکوپل

ترموکوپل های فلزی پایه، دارای مزیت دامنه دمایی بسیار وسیع و قیمت پایینی می‌باشند و با این حال از معایب آنها می توان به دقت نسبتا پایین این سنسورها اشاره داشت. علاوه بر این، این حسگرها، در دماهای بسیار بالا مستعد ناهمگنی می‌باشند. ترموکوپل های فلزی نوبل دارای محدوده دمایی بسیار گسترده با دقت بالاتر هستند، اما هزینه بیشتری دارند. مانند ترموکوپل های فلزی پایه، آنها نیز مستعد ناهمگنی می‌باشند.

مرکز خرید سنسور دما آتونیکس

خوب است بدانید که سنسور پارس به عنوان مرکز خرید سنسور دما آتونیکس، یکی از مراکز پیشگام در عرضه و توزیع بهترین سنسورهای دما بازار بوده و جهت تحقق رسالت خود مبنی بر پیشگام بودن در عرصه کیفیت، همواره توزیع سنسورهای برخوردار از استانداردهای کیفی لازم را مدنظر قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز در صورت قصد خرید انواع سنسورها از جمله خرید سنسور دما آتونیکس، حتما سنسورهای مجموعه سنسورپارس را از نظر کیفیت و خوش قیمتی محصول ارزیابی نموده و با اطمینان خاطری تمام، فرایند خرید سنسور دما آتونیکس مدنظر خود را تکمیل نمایید.

خرید سنسور دما آتونیکس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.